Bodajki Általános Iskola
Nádasdy Tamás Tagiskolája
Munkaterve
Helyi
2015/2016-os tanévben
„Nagyobb feladata a pedagógusnak nincsen,
Mint úgy tanítani a gyerekeket,
Hogy szívükben szeretet, méltóság legyen,
A gyűlöletet ne ismerjék. „
(Jókai Anna)
Összeállította: Bócz Éva
tagintézmény vezető
A munkát meghatározó jogszabályok, dokumentumok:
· nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény
· 110/2012 ( VI.4) Korm. rendelet Nemzeti alaptanterv kiadásáról, bevezetéséről és alkalmazásáról
· 16/2013. (II. 28.) EMMI rendelet A tankönyvvé nyilvánítás, a tankönyvtámogatás, valamint az iskolai tankönyvellátás rendjéről
· 2011. évi CXXIV. Köznevelési törvény 1-5. osztályban bevezetett 5 testnevelésről
· 28/2015. (V. 28.) EMMI rendelet. a 2015/2016 tanév rendjéről
I. Helyzetelemzés
1. Nevelés- oktatás szubjektív feltételei a Csókakői Általános Iskolában
Tanulókra vonatkozó legfontosabb adatok:
Tagiskola tanulólétszáma: 83fő (+10 SNI)
Alsó tagozat: 47 fő
Felső tagozat: 36 fő
Osztályok száma: 8
Alsó tagozat: 4
Felső tagozat: 4
Napközis/tanulószoba csoportok száma: 2
1. csoport 3-4osztály
2. csoport 5-6-7-8. osztály
Napközisek létszáma:
48 fő
Menzások létszáma: 15 fő
A nevelőtestület beosztása a 2015/2016-os tanévben:
Alsó tagozatban tanító pedagógusok:
1. osztály:Felker Linda tanítónő, Szigeti Judit tanítónő, Moór Zsanett német nemzetiségi tanító, Bokorné Sörédi Zsuzsanna Hit- és erkölcstan
2. osztály: Moór Zsanett német nemzetiségi tanítónő, Bognár Gáborné tanítónő, Szigeti Judit néptánc, ének, Bokorné Sörédi Zsuzsanna Hit- és erkölcstan
3. osztály: Steiner Lajosné tanítónő, Kisné Németh Ibolya rajz, technika, Kun Gábor testnevelés, Kamocsa Eszter német
4. osztály: Udvariné Horváth Anna tanítónő, Kisné Németh Ibolya természetismeret, Kun Gábor testnevelés, Kamocsa Eszter német
Felső tagozatban tanító pedagógusok:
5. osztály osztályfőnök: Wajzer Sarolta magyar- történelem tanár
6. osztály osztályfőnök: Kiss Adél fizika-kémia- biológia tanár
7 osztály osztályfőnök: Kamocsa Eszter német szakos tanár
8. osztály osztályfőnök: Bakos Hajnalka matematika- német szakos tanár
Bócz Éva tagintézmény-vezető magyar irodalom-nyelvtan tanár
Kun Gábor testnevelés tanár
Főállású alsós pedagógusok
Felker Linda tanító, rajz- ének műveltségi terület
Szigeti Judit tanító, népművelés szakkollégium, fejlesztő pedagógus
Moór Zsanett német nemzetiségi tanító
Bognár Gáborné tanító
Steiner Lajosné tanító, ének-zene szakkollégium
Kisné Németh Ibolya tanító,
Udvariné Horváth Anna tanító, matematika- kémia- technika szakos tanár
Főállású felsős pedagógusok
Bakos Hajnalka: tanár német, matek
Pataki- Huszár Rita: tanár matek, számítástechnika (GYED)
Balázsné Ott Anita német tanár (GYED)
Kun Gábor testnevelés tanár
Bócz Éva magyar nyelv tanár, tagintézmény-vezető
Wajzer Sarolta történelem- magyar tanár
Kamocsa Eszter német tanár (Balázsné Ott Anita helyettesítésére)
Kiss Adél kémia- biológia- fizika szakos tanár
Részmunkaidős pedagógus:
Varga Andrea angol tanár
Utazó pedagógus:
Rózsavölgyi Csaba informatika tanár
Visi Szilárd: földrajz tanár
Óraadó:
Letenyei- Schmidt Gyöngyi néptánc tanár
Napközi, tanulószoba:
Kisné Németh Ibolya napközi 3-4. osztály
Felsős tanárok tanulószoba 5-8. osztály
Gyógytestnevelés, gyógypedagógus által tartott fejlesztőórák, logopédiai ellátás külső munkatárs segítségével biztosított. Gyógytestnevelés: Penczné Kovács Ildikó, Gyógypedagógus: Seres Edit, Logopédus: Trenka Viktória
Osztálylétszámok
Évfolyam (osztály)
|
Létszám
|
SNI
2 fő
|
Szorzós létszám
|
1.
|
9
|
1
|
10
|
2.
|
12
|
1
|
13
|
3.
|
16
|
-
|
16
|
4.
|
10
|
2
|
12
|
Alsós összesen:
|
47
|
4
|
51
|
5.
|
9
|
1
|
10
|
6.
|
9
|
1
|
10
|
7.
|
11
|
1
|
12
|
8.
|
7
|
3
|
10
|
Felső összesen:
|
36
|
6
|
42
|
Iskola összesen:
|
83
|
10
|
93
|
Tanév végén 9 tanuló ballagott el. Az első osztályban 9 fő kezdi el tanulmányait, idei tanévben 9 tanuló érkezett másik iskolából és 5 tanuló távozott el.
Az iskola létszáma az elmúlt tanév szeptemberéhez viszonyítva 9 fővel csökkent.
Bejáró tanulók száma: 20 fő, ebből: Csákberényből 10 fő, Sörédről 3 fő és Bodajkról 7 fő. Csákberény- Csókakő között iskolabusz közlekedik. Máshonnan bejáró tanulók a tömegközlekedési eszközöket, illetve a személygépkocsit veszik igénybe.
Személyi feltételek:
A 98 %-os szakos ellátottságunkat utazó pedagógussal és óraadókkal biztosítjuk.
Pedagógus álláshelyek száma:
Engedélyezett főállású pedagógus 14 fő , ebből tanár: 7 fő, tanító: 7 fő
Óraadó: 1 fő (tanár), leadott órák száma 6
Utazó pedagógus: 2 fő tanár
Technikai dolgozó: 2 fő
Az SNI-s tanulók szakszerű fejlesztésére külsős gyógypedagógust alkalmazunk. A BTM-s tanulók fejlesztését helyi fejlesztő pedagógus Szigeti Judit végzi. Szakszolgálati utazó gyógytestnevelő 2 csoportban 19 fő fejlesztését végzi.
Logopédiai ellátást szakszolgálati utazó gyógypedagógussal biztosítani tudjuk.
Terem beosztás:
1. terem tornaszoba
2. terem Kamocsa Eszter 7.o fizika-kémia szaktanterem, 3-4.o. napközi
3. terem Moór Zsanett 2.o
4. terem Felker Linda 1.o
5. terem Steiner Lajosné 3.o
6. terem Kiss Adél 6.o számítástechnika
7. terem Udvariné Horváth Anna 4.o
8. terem Wajzer Sarolta 5.o
9. terem Bakos Hajnalka 8.o nyelvi labor
2. Nevelés- oktatás objektív feltételei a Csókakői Általános Iskolában
Iskolaépületek száma: 2 -azonos telephelyen
Petőfi Sándor utca 5. 8 tanterem- (nyelvi labor, számítástechnika osztályteremben)
1 tálalókonyha
1 sportudvar
2 szertár
Több osztálytermünk kettős funkciót tölt be. Kettő tanterem délelőtt tanórai foglalkozásnak, délután napközis foglalkozásnak biztosít helyet. A tanórán kívüli foglalkozások, a számítógépek /16 db/, szintén osztálytermekben nyertek elhelyezést.
Két szertárhelyiséggel rendelkezünk: kémia-fizika és sport. A szemléltető eszközökkel való ellátottság kielégítő. A legszükségesebb eszközök rendelkezésre állnak, pótlásuk tervszerűen történik, a szaktanárok és tanítók javaslata alapján. Az iskolai könyvtár állománya segíti a tanórai munkát, kutatómunka végzésére alkalmas. A tankönyvellátást tervszerűen a tankönyvfelelős irányításával végeztük. Lehetőséget biztosítottunk a tartós tankönyvek kölcsönzésére, így a szülők tanévkezdési kiadásait csökkentettük. Állami és önkormányzati támogatás segítségével minden tanuló ingyenes tankönyvellátásban részesült.
3. Problémalista a 2015/2016. tanév értékelése alapján
1. egységes követelmények
2. információáramlás
3. versenyképesség megőrzése
4. az épületek állapota
5. a tanmenet és a naptár összehangolása
6. a jegyek a valós tudást tükrözzék
4. A tanév fő célkitűzései:
1. egységes fellépés a tanulókkal szemben
2. az információáramlás folyamatos biztosítása
3. az iskola „jó hírének" erősítése, magas színvonalú, hatékony szakmai munka
4. kulcskompetenciák fejlesztése
5. IKT eszközök folyamatos használata
6. bemutató órák szervezése a szülőknek
7. érvényt szerezni az új Házirendben foglaltaknak
8. Új Pedagógiai Programban leírtak megvalósítása
5. Feladatok, elvárt eredmény:
5.1. Feladatok, elvárt eredmény a magas színvonalú, hatékony szakmai munka elérése területén:
Feladat
|
Elvárt eredmény
|
A NAT fejlesztési feladatainak, követelményeinek ismerete
|
Tanmenetek, tanórák tervezése során a NAT figyelembevétele
|
Munkafegyelem javítása
|
Személyre szabott feladatok pontos, magas színvonalú elvégzése
|
Módszertani kultúra fejlesztése
|
Részvétel továbbképzéseken, önképzés
|
5.2. Feladatok, elvárt eredmény a hatékony, önálló tanulás kulcskompetencia fejlesztése terén:
|
Feladat
|
Elvárt eredmény
|
Tanulás tanítása
|
Tantárgyankénti módszertani tanácsadás
|
Anyanyelvi kompetenciák fejlesztése
|
A tanórákon integráltan jelenjen meg
|
5.3. Feladatok, elvárt eredmény a szociális és állampolgári kompetencia fejlesztése terén:
|
Feladat
|
Elvárt eredmény
|
A szabadidős programok kiemelt feladata a viselkedéskultúra fejlesztése
|
Tanulói viselkedéskultúra és a tolerancia fejlődése, növekvő neveltségi szint
|
“Tárgyalási technikák" foglalkozás szervezése, illemtan
|
Osztályfőnöki órán
|
5.4. Feladatok, elvárt eredmények az iskola „jó hírének" erősítése terén:
|
Feladat
|
Elvárt eredmény
|
Tanári részvétel a falu rendezvényeken
|
A pedagógusok 90 %-a
|
Folyamatos tájékoztatás
az iskola életéről –A Csókakői hírekben és az iskola honlapján
|
Széles körű ismertség az iskola életéről
|
Nyitott iskola (nyílt nap, szülői értekezlet, fogadóórák)
|
Jó kapcsolat a szülőkkel
|
Pályázatokon való részvétel
|
Sikeres pályázat
|
Minőségfejlesztő munka eredményeinek publikálása
|
Hatékonyság, munkamorál javulása, beiskolázási mutatók, hírnév
|
5.5. Feladatok, elvárt eredmény a szervezeti kultúra fejlesztése terén:
|
Feladat
|
Elvárt eredmény
|
Pedagógus értékelési rendszer működtetése, eddigi tapasztalatok alapján továbbfejlesztése (tanfolyamon részvétel, hospitálás)
|
Képzett pedagógusok, módszertani kultúra fejlődése, egymástól tanulás
|
Szervezetfejlesztési tréning (őszi nevelési értekezlet)
|
Az e-tábla használatának gyakorlati tapasztalatai
|
Iskolai döntési mechanizmusok felülvizsgálata, módszertani kultúra fejlesztése (tavaszi nevelési értekezlet)
|
Módszerek cseréje-hatékony tanítás
|
Belső partnerek elégedettségének mérése - trendvizsgálat
|
Minőségfejlesztő munka fejlesztése
|
Irányított önértékelés tanévi feladatai (minőségi bér)
|
Korrekt, reális önértékelések készítése
|
5. 6. Az oktató- nevelőmunkával kapcsolatos munkatervi feladatok, megbízatások
Feladat
|
Felelős
|
Szülői Szervezettel való együttműködés
|
Kiss Adél, Bócz Éva
|
Óvoda- iskola közötti kapcsolattartás
|
Tagint.vezető; Bócz Éva
óvoda vezető
|
Osztályfőnöki munkaközösség irányítása,tankönyvfelelős
|
Bakos Hajnalka
|
Gyermekvédelmi feladatok irányítása
|
Bócz Éva,
Védőnő, gyermekvédelmi f.
|
Diákönkormányzat munkáját segítő
|
Kiss Adél
|
Országjáró kirándulások felelőse
|
osztályfőnökök
|
Táborozási felelős
|
Bakos Hajnalka, Steiner Lajosné
|
Biztosítási felelős
|
Bócz Éva
|
Nemzetközi kapcsolatok ápolása
|
Moór Zsanett,
Bócz Éva
|
Tanulók nyilvántartásának vezetése
|
Molnárné Bognár Mónika
|
Munkavédelmi, tűzvédelmi felelős
|
Molnárné Bognár Mónika
|
Közalkalmazotti tanács képviselője
|
Molnárné Bognár Mónika
|
Vöröskeresztes csoport segítője
|
Kiss Adél
|
Pályaválasztási felelős
|
Bakos Hajnalka
|
Tanulmányi mozgalom koordinálása
|
Steiner Lajosné
|
Ügyeletesi rendszer működtetése
|
Diákönkormányzat
|
Tisztasági mozgalom koordinálása
|
Kiss Adél
|
Patronálóinkkal való kapcsolattartás
|
Bócz Éva
|
Tanulók munkájából kiállítás szerkesztése
|
Felker Linda
|
Pályázati figyelő követése
|
Molnárné Bognár Mónika
|
Kapcsolattartás a civil szervezetekkel
|
- Várbarátok társasága
|
Wajzer Sarolta
|
- A Csókakői Általános Iskoláért Alapítvány
|
Bócz Éva
|
- Vértes Vidékéért Alapítvány
|
Steiner Lajosné
|
- Nyugdíjas klub
|
Bócz Éva
|
- Csókakői SE.
|
Kun Gábor
|
- Tűzoltók, Polgárőrök
|
Molnárné Bognár Mónika
|
- Varroda
|
Bognár Gáborné
|
6. A tanév helyi rendje
28/2015. (V. 28.) EMMI rendelet a 2015/2016-os tanév rendjéről
A 2015/2016. tanévben a tanítási év
• első tanítási napja: 2015. szeptember 1. (kedd)
• utolsó tanítási napja: 2016. június 15. (szerda) Tanítási szünetek a szorgalmi időben
Tanítási szünetek
· Az őszi szünet 2015. október 26-tól október 30-ig tart. A szünet előtti utolsó tanítási nap október 22. (csütörtök), a szünet utáni első tanítási nap november 2. (hétfő).
· A téli szünet 2015. december 21-től december 31-ig tart. A szünet előtti utolsó tanítási nap 2015. december 18. (péntek), a szünet utáni első tanítási nap 2016. január 4. (hétfő).
· A tavaszi szünet 2016. március 24-től március 29-ig tart. A szünet előtti utolsó tanítási nap 2016. március 23. (szerda), a szünet utáni első tanítási nap március 30. (szerda).
Az iskola más időpontban is adhat a tanulóknak szünetet, valamint a szünetek kezdő és befejező napját módosíthatja, ha heti pihenőnapon tartott tanítási nappal ehhez a szükséges feltételeket megteremti. A szünetek napjain, ha azok munkanapra esnek, az iskolának szükség esetén gondoskodnia kell a tanulók felügyeletéről. Az intézményben 5 fő alatt nincs felügyelet.
A szorgalmi idő alatt a nevelőtestület a tanév helyi rendjében meghatározott pedagógiai célra az általános iskolában öt munkanapot tanítás nélküli munkanapként használhat fel, amelyből egy tanítás nélküli munkanap programjáról a nevelőtestület véleményének kikérésével az iskolai diákönkormányzat jogosult dönteni.
A szorgalmi idő első féléve 2016. január 22-ig tart.
Az értesítést az első félévben elért tanulmányi eredményekről ettől a naptól számított öt munkanapon belül kell megküldeni. Az első és a második félév (a szorgalmi idő utolsó napja) lezárását követő tizenöt napon belül az iskoláknak nevelőtestületi értekezleten el kell végezniük a pedagógiai munka elemzését, értékelését, hatékonyságának vizsgálatát. A nevelőtestületi értekezletről készített jegyzőkönyvet meg kell küldeni tájékoztatás céljából az iskolaszéknek és a fenntartónak.
Tanítás nélküli munkanapok
Idő
|
Megnevezés
|
2015. november 27.
|
Szakmai nap, nevelési értekezlet
|
2016. március 5.
|
Szakmai nap
|
2016. május 27.
|
osztálykirándulások
|
2016. június 14.
|
DÖK nap
|
2016. június 15.
|
tantestületi kirándulás
|
7. Mérések
a) 1. évfolyam Difer mérés Felker Linda
b) 6., 8. évfolyam OKÉV mérés
c) NETFIT mérés
Az OKÉV méréseket, értékeléseket az Oktatási Hivatal szervezi meg az országos szakértői névjegyzékben szereplő szakértők bevonásával 2016. május 25. A mérés napja tanítási napnak minősül, amelyet az érintett tanulók a mérésben való részvétellel teljesítenek. További kötelező tanórai foglalkozás számukra nem szervezhetők.
Oktatási Hivatal által szervezett írásbeli idegen nyelvi mérést. A tanulók idegen nyelvi szövegértési készségeit vizsgáló mérőeszközöket a Hivatal készíti el, a vizsgálatot az iskola pedagógusai 2016. május 18-án végzik el a Hivatal által az iskolákhoz eljuttatott mérőeszközök alkalmazásával.
A tanuló eltérő ütemű fejlődéséből, fejlesztési szükségleteiből fakadó egyéni hátrányok csökkentése, továbbá az alapkészségek sikeres megalapozása és kibontakoztatása érdekében az általános iskolák 2015. október 9-ig felmérik azon első évfolyamos tanulóik körét, akiknél az óvodai jelzések vagy a tanév kezdete óta szerzett tapasztalatok alapján az alapkészségek fejlesztését hangsúlyosabban kell a későbbiekben támogatni, és ezért a tanító indokoltnak látja az azt elősegítő pedagógiai tevékenység megalapozásához a Diagnosztikus fejlődésvizsgáló rendszer alkalmazását.
Az igazgatók 2015. október 31-ig az Oktatási Hivatal által közzétett formanyomtatvány alkalmazásával jelentik az Oktatási Hivatal regionális igazgatóságainak az érintett tanulók létszámát. A DIFER vizsgálatokat az iskoláknak a kiválasztott tanulókkal 2015. december 10-ig kell elvégezniük.
Az Nkt. 80. § (9) bekezdése alapján a 2015/2016. tanévben országos mérés, értékelés keretében gondoskodni kell a tanulók fizikai állapotának és edzettségének vizsgálatáról. A 2015/2016. tanév rendjéről szóló 28/2015. (V. 28.) EMMI rendelet alapján a vizsgálatot az iskoláknak – az 1-4. évfolyamon, valamint a felnőttoktatásban tanulók kivételével – a nappali rendszerű iskolai oktatásban részt vevő tanulók esetében 2016. január 6. és 2016. június 1. között kell megszervezniük. A mérés eredményeit az érintett nevelési-oktatási intézmények 2016. június 1-jéig töltik fel a Nemzeti Egységes Tanulói Fittségi Teszt informatikai rendszerbe (NETFIT®). A szoftver és a tavalyi mérési eredmények elérhetők a www.netfitweb.hu linken.
Összefoglaló táblázat-tagiskolában
Mérések jellege
|
Megnevezés
|
Mintavétel
|
Érintett
|
Ideje
|
Felelős
|
Központi
|
OKÉV
|
Feladatlap
|
6. 8. évf.
|
2015.05.25.
|
Bócz Éva
|
Központi
|
OKÉV idegen nyelvi
|
Feladatlap
|
6.8. évf.
|
2015.05.18.
|
Bócz Éva
|
|
DIFER
|
Teszt
|
1. évf.
|
2015.12.10.
|
Bócz Éva
Felker Linda
|
A tanulók fizikai állapotát felmérő, évi két alkalommal sorra kerülő vizsgálat.
|
NETFIT
|
Teszt szerint
|
1.-8. évf.
|
2016. 01.01-
2016. 06.01..
|
Kun Gábor
|
Versenyek
Verseny jellege
|
Megnevezés
|
Koordinálja
|
Szervezi
|
Felkészít
|
országos
|
Bendegúz Nyelvész
|
felsős mkv.
|
Steiner Lajosné
Wajzer Sarolta
|
magyar szakos tanár
|
megyei
|
Simonyi helyesírási verseny
|
felsős mkv.
|
Wajzer Sarolta
Bócz Éva
|
magyar szakos tanár
|
2015. okt.- nov.
|
„Itthon otthon vagy” országos földrajzverseny
|
felsős mkv.
|
Visi Szilárd
|
Földrajz tanár
|
Járási
|
Kazinczy komplex verseny
|
alsós mk.v.
|
Steiner Lajosné
|
tanítók
|
|
J-ly-s verseny
|
alsós mk.v.
|
Steiner Lajosné
|
tanítók
|
2015. nov. 25.
|
Felkészültem-e a felvételire?
|
felsős mkv..
|
Bakos Hajnalka
Bócz Éva
|
magyar és matek tanárok
|
|
Bodajk Kupa sportverseny
|
testnevelők
|
Kun Gábor
|
Testnevelés tanár
|
házi
|
Levelezős helyesírási
|
alsós mkv.
|
Steiner Lajosné
|
tanítók
|
|
Népdaléneklési verseny
|
alsós mkv.
|
Steiner Lajosné
|
tanítók
|
|
Rajzpályázat
|
alsós mkv.
|
Felker Linda
|
rajz
|
2015. nov. vége
|
Prózamondó háziverseny
|
felsős mkv.
|
Bócz Éva
Wajzer Sarolta
|
magyar szakos tanárok
|
2015. ápr. 11.
|
Költészet napi versmondás
|
felsős mkv.
|
Wajzer Sarolta
|
tanítók
|
Ellenőrzések, értékelések
Az intézményi ellenőrzés az intézmény belső ellenőrzési terve szerint történik.
Az ellenőrzést végzi:
· tagintézménynyvezető,
· osztályfőnök.
Ideje: folyamatos, illetve a havi ütemezés szerint.
Az intézményvezetői óralátogatások kiemelt szempontjai például:
· Tanulási képességek fejlesztésének megvalósítása a tanórán
· Értő olvasás fejlesztése minden szakórán
· Szóbeli számonkérés
1. Pedagógus értékelés
Érintett pedagógus
|
Felelős
|
Határidők
|
Módszerek
|
|
2015-2016
|